İlginçİlginç Cool!Cool! HahayyHahayy BayıldımBayıldım

1 Günde Prag; Doğa ve Romantizmin Armonisi

prag popstil

Öncelikle herkese merhaba  Bu benim ilk blog yazım olduğu için biraz heyecanlıyım o yüzden olası eksiklerim için şimdiden kusura bakmayın. İlk yazımda sizlere beni, gezdiğim şehirler arasında en çok etkileyen ve kendine hayran bırakan şehirlerden biri olan Prag’dan bahsetmek istiyorum.

Prag; tarih, sanat, doğa ve romantizmin birleşmesinden oluşan güzel bir armoninin şehri. Rönesans, Gotik ve Barok yapılaşmanın, “old town” tabirinin en iyi yaşandığı ve izlerine rastlandığı şehirlerden biri. Aynı zamanda Prag Kalesi’nden Vltava nehrini yanınızda sevdiğiniz kişiyle izlemek romantizmi oldukça katlıyor, hal böyleyken de bir sürü turist çekiyor.

Size turist olmakla ilgili söyleyebileceğim en önemli şey ise, bir şehri tam anlamıyla gezmek istiyorsanız kesinlikle yürüyerek gezin, bazen çok yorucu bir eyleme dönüşse de, yola çıkmadan hazırladığınız “görülecekler listenizde” olmayan bir sürü az bilinen yeri bu sayede keşfetmiş olacaksınız.

Bahsettiğim nehrin üzerine kurulan en önemli yapı olan Charles Köprüsü, adını zamanında yaptırılan 4. Charles’dan alıyor. Bu ünlü köprünün üzerinde birbirinden güzel 30 heykel, bir sürü sokak sanatçısı ve iğne atsan yere düşmez dedirtecek cinsten turist bulunduruyor. Köprüyü geçtikten sonra biraz yürüyünce ise “Old Town” karşımıza çıkıyor .

Prag şehrinin simgesi olan Astronomik Saat Kulesini bilmeyen yoktur. Asıl adı “Orloj” olan bu saat kulesinde, her saat başı bir döngü canlandırılıyor. 12 saat dilimiyle beraber 12 burcun sembollerini üzerinde taşıyor. Bu saatin üzerinde 4 büyük figür bulunmakta ve her figürün farklı bir anlamı var.  Aynaya bakan figür kendini beğenmişliği, İskelet figürü ölümü, Altın kese tutan figür açgözlülüğü, Osmanlı figürü ise eğlenceyi temsil ediyor. Bu figürlere ek olarak da saat üzerinde 12 Havari yer alıyor. Her saat başı gerçekleşen animasyonda, iskelet figürü ölüm zamanın geldiğini işaret eder, diğer figürler de başlarını sallayarak ölüme hazır olmadıklarını ifade ederler. 12 Havariler ise bir taraftan çıkıp diğer tarafta kayboluyor. İsterseniz, ücretini ödediğiniz taktirde, bu kuleye çıkıp Prag’ı bir de yukardan izleyebilirsiniz.

“Old Town”a kadar gelmişken Tin Kilisesi, belediye binası ve Jan Hus heykelini de kesinlikle görün derim ama tam da o meydanda bulunan, bizim denemeden önce “Amaan alt tarafı hamur” dediğimiz ama denedikten sonra her gördüğümüz dükkanda yediğimiz “Tredelnik” yani Chimney Cake’i kesinlikle deneyin

Bu önemli yapıları gördükten sonra Kafka Müzesine doğru yola çıktık. Kafka Müzesi, Prag’da görmek istediğimiz noktalardan biriydi. Bilet alırken öğrenciliğimiz geçersiz sayıldığı ve 18 yaşından büyük olduğumuz için 15 € verip tam bilet aldık. İçeride bir çok müzede olduğu gibi elektronik eşyalarla kayıt yapmak yasaktı

Kafka Müzesinden sonra, John Lennon Wall’a doğru yürümeye başladık. Bu iki yer arasında, birden fazla kafe ve restoran var. Eğer sizde bizim çizdiğimiz rotayı çizerseniz kesinlikle bu kafelerden birinde kahve molası verin. Kahvemizi içip, minik atıştırmalıklarımızı da yedikten sonra John Lennon Wall’a geldik. Şehrin diğer bir turistik yeri olan bu duvarı sadece bi görüp, Dancing House’a doğru yürümeye başladık. Eğer yurtdışındayken sizde bizim gibi hattınızı açtırıp, internet paketi yapmıyorsanız, daha yola çıkmadan indirebileceğiniz ve çevirim dışı kullanabileceğiniz harita uygulamarını kesinlikle indirin çünkü biz bu uygulamalardan birini kullanmıyor olsaydık yolumuzun üzerinde olmasına rağmen tamamen unuttuğumuz Cafe Slavia’yı göremeyecektik.

Prag, gece hayatı konusunda da sizi hayal kırıklığına uğratmayacak şehirlerden biri. Biz gece klubü olarak Old Town bölgesinde bulunan Roxy’i tercih etmiştik ve çok eğlendiğimizi belirtmeden geçmek istemedim

Ben Prag’da bir gece kaldım ve görmeyi düşündüğüm her yeri gördüm, sizler için de bir liste hazırlamak istedim:

* Old Town

* Mala Strana

* John Lennon Wall

* Barut Kapısı

Benim aklıma gelenler ve araştırdıklarım bu kadardı İlk blog yazımı umarım beğenirsiniz.

Oluşturan Burak Yaşasın

Merhaba, ben Burak Yaşasın. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi'nde Biyomedikal Mühendisliği okuyorum. Sizlere popstil.com aracılığıyla hem severek gittiğim kahve dükkanlarını hem de gezdiğim ülkeler ve o ülkelerde yaşadığım deneyimlerden bahsedeceğim.